Sky Posted March 24, 2010 Report Posted March 24, 2010 File Name: ATI Catalyst 10.3 drivers File Submitter: Skybocker File Submitted: 24 Mar 2010 File Category: Drivers Highlights of the ATI Catalyst™ 10.3 Windows release include: Performance improvements Aliens vs. Predator * Overall performance increases 5% on ATI Radeon HD 5000 Series products Battleforge * Improves up to 8% on ATI Radeon HD 5000 Series products * Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series products Call of Duty: World at War * Improves up to 2% on ATI Radeon HD 5800 Series products * Improves up to 6% on ATI Radeon HD 4800 Series products Company of Heroes * Improves up to 6% on ATI Radeon HD 5000 Series products * Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series products Crysis and Crysis Warhead * Improves up to 6% on ATI Radeon HD 5000 Series products * Improves up to 2% on ATI Radeon HD 4800 Series products Devil May Cry 4 * Improves up to 10% on ATI Radeon HD 5000 Series products * Improves up to 6% on ATI Radeon HD 4800 Series products DiRT 2 * Improves up to 30% on ATI Radeon HD 5970 graphics products * Improves up to 20% on ATI Radeon HD 5800 Series and ATI Radeon HD 5700 Series products * Improves up to 10% on ATI Radeon HD 4800 Series products Enemy Territory: Quake Wars * Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5800 Series products * Improves up to 3% on ATI Radeon HD 5000 Series products * Improves up to 2% on ATI Radeon HD 4800 Series products Far Cry 2 * Improves up to 6% on ATI Radeon HD 5000 Series products * Improves up to 4% on ATI Radeon HD 4800 Series products Left 4 Dead and Left 4 Dead 2 * Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series products S.T.A.L.K.E.R. – Call of Pripyat Benchmark * Improves up to 10% with Anti-Aliasing enabled on ATI Radeon HD 5000 Series products S.T.A.L.K.E.R. – Clear Sky * Improves up to 2% with ATI Radeon HD 5970 graphics products * Improves up to 2% on ATI Radeon HD 5800 Series products Resident Evil 5 * Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5000 Series products * Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series products Tom Clancy’s H.A.W.X. * Improves up to 15% with ATI Radeon HD 5970 graphics products * Improves up to 20% on ATI Radeon HD 5800 Series products and ATI Radeon HD 5700 Series products * Improves up to 3% on ATI Radeon HD 4800 Series products Unigine Tropics * Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5000 Series products World in Conflict * Improves up to 5% on ATI Radeon HD 5800 Series products * Improves up to 3% on ATI Radeon HD 5700 Series products * Improves up to 5% on ATI Radeon HD 4800 Series products Wolfenstein * Improves up to 4% on ATI Radeon HD 5000 Series products * Improves up to 4% on ATI Radeon HD 4800 Series products New Features ATI Catalyst™ support for ATI Mobility Radeon™ Premium Graphics solutions * This release of ATI Catalyst™ introduces support for the production version of Windows® 7 and Windows® Vista for notebooks featuring the ATI Mobility Radeon™ HD 2000 Series, ATI Mobility™ Radeon HD 3000 Series, and ATI Mobility Radeon™ HD 4000 Series, and ATI Mobility Radeon™ HD 5000 Series of products. * Supported by most major OEM and ODM notebook manufacturers ATI Catalyst Control Center - ATI Eyefinity technology enhancements * Display Bezel Compensation o Easy-to-use wizard shows users how to adjust their display layout to remove the pixels occupied by their display bezels * Per-Display Color Adjust o Individual Color, Brightness and Contrast controls * Multiple ATI Eyefinity Groups o Create more than one ATI Eyefinity group from multiple displays * Improved Display Configuration switching o Support for ATI Eyefinity groups and the ATI Catalyst™ Control Center profile manager o Easy to toggle between cloned and extended desktop modes ATI Catalyst™ support for 3D Stereoscopic * AMD has updated it’s Direct3D (Quad buffer support) driver to enable 3rd party middleware vendors such as DDD and iZ3D to output stereo L/R images at 120 Hz (60 Hz per eye) Highlights of the Linux ATI Catalyst™ 10.3 release include: New Features Support for new Linux operating systems * This release of ATI Catalyst™ Linux introduces support for the following new operating systems: RHEL 5.5 early look support Click here to download this file
DarthCharlie Posted March 24, 2010 Report Posted March 24, 2010 Buenisimo. Yo he venido usando 10.3a (una especie de Beta de estos) y es muy estable y me mejoro bastante el rendimiento en casi todos los juegos. Fijo los sacaron casualmente en esta fecha para "pasearse" en el launch de Fermi de NVIDIA
Mingo Posted March 25, 2010 Report Posted March 25, 2010 Buenisimo. Yo he venido usando 10.3a (una especie de Beta de estos) y es muy estable y me mejoro bastante el rendimiento en casi todos los juegos. Fijo los sacaron casualmente en esta fecha para "pasearse" en el launch de Fermi de NVIDIA Obvio microbio!
General_Grievous Posted March 25, 2010 Report Posted March 25, 2010 Buenisimo. Yo he venido usando 10.3a (una especie de Beta de estos) y es muy estable y me mejoro bastante el rendimiento en casi todos los juegos. Fijo los sacaron casualmente en esta fecha para "pasearse" en el launch de Fermi de NVIDIA ud cree q deliberadamente hayan retenido la capacidad de sus productos con shitty drivers? solo para mostrar todo su esplendor a lo ultimo? no cree q eso les habria matado muchas ventas? ... pero bueno esa es solo mi opinion... Obvio microbio! LOL
DarthCharlie Posted March 25, 2010 Report Posted March 25, 2010 (edited) ud cree q deliberadamente hayan retenido la capacidad de sus productos con shitty drivers? solo para mostrar todo su esplendor a lo ultimo? no cree q eso les habria matado muchas ventas? ... pero bueno esa es solo mi opinion... No tanto que hayan retenido la capacidad, sino que se esperon a sacar el driver mas pulido y con mejor rendimiento para coincidir con el release de Fermi, lo cual tiene mucho sentido. Al menos los drivers anteriores (10.1, 10.2) no me dieron bronca alguna, asi que no creo que fueran "shitty drivers" Si lo hubieran sacado antes, le daba a Nvidia chance de ajustar sus drivers o algo en las tarjetas, con tal de sacar ventaja en los benchmarks iniciales. Este par de compañías solo trucos sucios usan entre ellos (vea el topic de lo que hace NVIDIA con las VC ID) Aparte ya anunciaron Catalyst 10.4 que según ellos va a dar todavía mejor performance y mas features Y pues es una creencia ya bastante difundida por la red. Y es que fue como muy "cantado" que sacaron el driver casi en la misma fecha del release de NVIDIA y los benchmarks. Y bueno no creo que afectara las ventas, puesto que han vendido un montón de VCs de la serie 5000. Edited March 25, 2010 by DarthCharlie
General_Grievous Posted March 25, 2010 Report Posted March 25, 2010 (edited) No tanto que hayan retenido la capacidad, sino que se esperon a sacar el driver mas pulido para coincidir con el release de Fermi, lo cual tiene mucho sentido. Y pues es una creencia ya bastante difundida por la red. Y es que fue como muy "cantado" que sacaron el driver casi en la misma fecha del release de NVIDIA y los benchmarks. mae tons ya hay benches de esas dos dulzuras? cual de esos dos modelos (470 y 480) es doble nucleo? me agradaria mucho saber en stock cuanto le meten a la 295 eso fue lo unico q consegui http://www.mygaming.co.za/news/hardware/5636-NVIDIA-GTX-480-benchmarks-are.html Edited March 25, 2010 by General_Grievous
DarthCharlie Posted March 25, 2010 Report Posted March 25, 2010 (edited) mae tons ya hay benches de esas dos dulzuras? cual de esos dos modelos (470 y 480) es doble nucleo? me agradaria mucho saber en stock cuanto le meten a la 295 Bueno no se si más bien debería abrir otro topic para esto, pero hasta el momento esto es lo que he visto: -El release oficial de Fermi es el 26 de Marzo, con benchmarks por toda la red -NVIDIA va a lanzar 2 VCs, GTX 470 y GTX 480, ambas son Single GPU -El precio que se rumora (fuentes más o menos oficiales, y retailers) es de $350 y $500 respectivamente -Se rumora que NVIDIA no piensa sacar Dual GPU de Fermi en un futuro cercano http://www.fudzilla....t/view/18199/1/ -Estos son los benchmarks que al parecer se "leakearon" (la fuente no es oficial, así que no hay certeza si son o no reales), y no se sabe si usaron los drivers mas recientes. Los benchmarks de verdad salen el Viernes -Segun algunos benchmarks con los drivers de ATI 10.3, una Radeon 5870 tiene casi el mismo performance que una GTX 295, e inclusive en algunos juegos más. No hay muchos comparaciones hasta el momento. Encontre esto tbm: http://www.legitrevi...article/1253/1/ Ahi si encuentro más lo posteo Edited March 25, 2010 by DarthCharlie
Recommended Posts